search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Doris Wirth: Beziehungsarbeit an einer deutschen Hauptschule. Wege eines besseren Miteinanders. Münster: Waxmann 2009 (181 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 ZDB
Document  (223 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Fallstudie; Gewalt; Kommunikation; Soziale Beziehung; Familie; Kind; Schulverwaltung; Elternabend; Schulalltag; Hauptschule; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Schüler-Schüler-Beziehung; Kooperatives Lernen; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Projekt; Konstruktivismus; Sonderklasse; Hochschulschrift; Kooperation; Aussiedler; Migrant; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Doris Wirth: Beziehungsarbeit an einer deutschen Hauptschule. Wege eines besseren Miteinanders. Münster: Waxmann 2009 (181 S.; ISBN 978-3-8309-2206-3; 19,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.03.2020
CitationMöhle, Norbert: Doris Wirth: Beziehungsarbeit an einer deutschen Hauptschule. Wege eines besseren Miteinanders. Münster: Waxmann 2009 (181 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-186848 - DOI: 10.25656/01:18684
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)