Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI: ;
Originaltitel
‘Knowledge about religions’ and analytical skills in religious education: reflections from a Norwegian context
Paralleltitel‘Znanje o religijah’ in analiticne vescine v religijskem izobrazevanju: razmisleki iz norveskega konteksta
Autor GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 9 (2019) 4, S. 73-90
Dokument  (251 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Religionsunterricht; Religion; Wissen; Religionswissenschaft; Curriculum; Kompetenz; Pluralismus; Interkulturalität; Christliche Religion; Säkularisierung; Globalisierung; Norwegen
TeildisziplinSchulpädagogik
Fachdidaktik/Religion
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Religious education appears in many different models and varies between educational systems and national contexts. Theoretically, religious education is usually divided into confessional and non-confessional models. However, as several researchers have pointed out, the non-confessional models can be ‘marinated’ in confessional religion. In most national contexts, regardless of the model on which it is based, religious education is intended to serve the promotion of social cohesion by way of promoting knowledge and understanding of the new multi-religious world. However, in official documents and scholarly literature, there is a taken-for-granted relationship between ‘knowledge of religion’ and such general aims. In the article, critical questions concerning this relationship will be raised. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am06.03.2020
QuellenangabeAndreassen, Bengt-Ove: ‘Knowledge about religions’ and analytical skills in religious education: reflections from a Norwegian context - In: CEPS Journal 9 (2019) 4, S. 73-90 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-188651 - DOI: 10.25656/01:18865; 10.26529/cepsj.676
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)