Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Originaltitel
Religious symbols in public schools: key issues and debates
ParalleltitelReligiozni simboli v javnih solah: kljucna vprasanja in dileme
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 9 (2019) 4, S. 109-127
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Religionsunterricht; Religiöses Symbol; Öffentliche Schule; Säkularisierung; Religionsfreiheit; Christliche Religion; Islam; Kopftuch; Rechtsgrundlage; Europa; Slowenien
TeildisziplinSchulpädagogik
Fachdidaktik/Religion
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):When discussing Religious Education, the topic of religious symbols in educational spaces is largely overlooked in academic literature and often side-lined in political considerations as well. This paper examines the issue of religious symbols in public schools by highlighting two foci: how the Muslim veil is managed in public schools in select European countries and zooming in on specific suggestions for managing religious symbols in public schools in Slovenia. By combining a broader, comparative perspective with practical, small-scale policy suggestions, the paper highlights the need to include a discussion of religious symbols in public schools in our academic and political considerations of religion and education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am06.03.2020
Empfohlene ZitierungCrnic, Ales; Pogacnik, Anja: Religious symbols in public schools: key issues and debates - In: CEPS Journal 9 (2019) 4, S. 109-127 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189048 - DOI: 10.26529/cepsj.684
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)