Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189048
DOI: 10.25656/01:18904; 10.26529/cepsj.684
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189048
DOI: 10.25656/01:18904; 10.26529/cepsj.684
Originaltitel |
Religious symbols in public schools: key issues and debates |
---|---|
Paralleltitel | Religiozni simboli v javnih solah: kljucna vprasanja in dileme |
Autoren | Crnic, Ales; Pogacnik, Anja |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 9 (2019) 4, S. 109-127 |
Dokument | Volltext (258 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Religionsunterricht; Religiöses Symbol; Öffentliche Schule; Säkularisierung; Religionsfreiheit; Christliche Religion; Islam; Kopftuch; Rechtsgrundlage; Europa; Slowenien |
Teildisziplin | Schulpädagogik Fachdidaktik/Religion |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2019 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | When discussing Religious Education, the topic of religious symbols in educational spaces is largely overlooked in academic literature and often side-lined in political considerations as well. This paper examines the issue of religious symbols in public schools by highlighting two foci: how the Muslim veil is managed in public schools in select European countries and zooming in on specific suggestions for managing religious symbols in public schools in Slovenia. By combining a broader, comparative perspective with practical, small-scale policy suggestions, the paper highlights the need to include a discussion of religious symbols in public schools in our academic and political considerations of religion and education. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2019 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 06.03.2020 |
Quellenangabe | Crnic, Ales; Pogacnik, Anja: Religious symbols in public schools: key issues and debates - In: CEPS Journal 9 (2019) 4, S. 109-127 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189048 - DOI: 10.25656/01:18904; 10.26529/cepsj.684 |