Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Originaltitel
The educational supervisor’s performance in light of applying the knowledge economy in the education directorates of Zarqa Governorate in the Hashemite Kingdom of Jordan
ParalleltitelUspesnost nadzornika izobrazevanja z vidika uporabe gospodarstva, temeljecega na intelektualnem kapitalu, v izobrazevalnih direktoratih v pokrajini Zarqa v Hasemitski kraljevini Jordaniji
Autoren ORCID;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 9 (2019) 4, S. 151-173
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Schulsystem; Supervision; Schulaufsicht; Schulleitung; Wissen; Bildungspolitik; Bildungsmanagement; Unterrichtsplanung; Lehrer; Personalentwicklung; Curriculumentwicklung; Erhebungsinstrument; Reliabilität; Validität; Fragebogenerhebung; Jordanien
TeildisziplinSchulpädagogik
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study aimed at identifying the performance of the educational supervisor in the light of applying the knowledge economy in the education directorates of the Zarqa Governorate, Jordan. For this purpose, the researchers constructed a study instrument with 35 items distributed over four areas: (educational planning, educational management, teachers’ professional growth, and curriculum building). Its validity and reliability were verified and later distributed to the study population, which consisted of 100 educational supervisors. The researchers utilised the descriptive method for its suitability to the study nature. The study found that the performance of the educational supervisor, in the light of applying the knowledge economy concept in the education directorates of the Zarqa Governorate, was medium. Furthermore, there were no statistically significant differences of the effect of the experience and directorate variables on all the study areas. Finally, the researchers made recommendations and suggestions relevant to the results. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am06.03.2020
Empfohlene ZitierungAlkhazaleh, Mohammad Salman Fayyad; Hattamleh, Habes Mohammed Khalifa: The educational supervisor’s performance in light of applying the knowledge economy in the education directorates of Zarqa Governorate in the Hashemite Kingdom of Jordan - In: CEPS Journal 9 (2019) 4, S. 151-173 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189322 - DOI: 10.26529/cepsj.727
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)