details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-190364
DOI: 10.25656/01:19036
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-190364
DOI: 10.25656/01:19036
Title |
Achtsamkeit in der Schule. Bedeutung, Umsetzung und Herausforderungen |
---|---|
Author | Trabandt, Sven |
Source | 2020, 8 S. |
Document | full text (278 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Achtsamkeit; Schule; Stress; Struktur; Bildung; Lehrer; Arbeitsbelastung; Stressbewältigung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Schulen sind als soziale Organisationen vielfältigen Herausforderungen unterworfen, die zu erhöhtem Stresslevel für Lehrkräfte, mangelnder Aufmerksamkeit und in der Folge zu eingeengten Wahrnehmungen, Denkfixierungen und Empathieverlust führen können. Gerade in der Arbeit mit Kindern und Jugendlichen ergeben sich dadurch vielfältige Probleme. Achtsamkeit auf individueller, organisatorischer und struktureller Ebene ist darum gerade für Schulen eine Chance, um die Konzentration, Kreativität und Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften zu erhöhen und somit zum Lernerfolg Lernender beizutragen. (Autor) |
Abstract (English): | Schools, as social organizations, are subject to a variety of challenges, which can lead to increased stress levels for teachers, a lack of attention and, as a result, narrow perceptions, fixation of thinking and loss of empathy. Working with children and adolescents, in particular, results in a variety of problems. Mindfulness on an individual, organizational and structural level is therefore an opportunity, especially for schools, to increase the concentration, creativity and job satisfaction of teachers and thus to contribute to the learning success of learners. (Author) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.04.2020 |
Citation | Trabandt, Sven: Achtsamkeit in der Schule. Bedeutung, Umsetzung und Herausforderungen. 2020, 8 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-190364 - DOI: 10.25656/01:19036 |