Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Math self-concept in preschool children. Structure, achievement relations, and generalizability across gender
Autoren GND-ID ORCID; GND-ID; GND-ID ORCID; GND-ID ORCID; ; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungEarly childhood research quarterly (2016) 36, S. 391-403 ZDB
Dokument (formal und inhaltlich überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Affekt; Baden-Württemberg; Datenanalyse; Deutschland; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Längsschnittuntersuchung; Leistung; Mathematische Kompetenz; Sekundäranalyse; Selbstkonzept; Vorschulalter; Vorschulkind
TeildisziplinPädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0885-2006
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This three-wave, longitudinal study explored the math self-concept of German preschool children (N = 420) with respect to its differentiation into competence and affect components, cross-sectional and longitudinal relations to early math achievement, and invariance across gender. Findings demonstrated that preschool children's math self-concept can be separated into competence and affect components, with the competence component displaying higher relations to early math achievement than the affect component. The competence component but not the affect component was found to be related to prior math achievement, providing evidence of the skill-development model of self-concept-achievement relations in preschool years. Boys and girls demonstrated similar self-concept-achievement relations and mean levels in the competence and affect components of math self-concept. Given so far little research on self-concept in preschool children, this study offers important insights and expands current knowledge. (DIPF/Orig.)
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am17.07.2020
Empfohlene ZitierungArens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus: Math self-concept in preschool children. Structure, achievement relations, and generalizability across gender - In: Early childhood research quarterly (2016) 36, S. 391-403 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-193274 - DOI: 10.1016/j.ecresq.2015.12.024
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)