search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Toshiko Ito: Übergänge und Kontinuität. Studien zur Rezeptionsgeschichte westlicher Pädagogik in Japan. München: Iudicium 2007 (188 S.) [Annotation]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 1 ZDB
Document
Keywords (German)Annotation; Rezension; Bildungstheorie; Pädagogik; Reformpädagogik; Bildungsgeschichte; Rezeption; Bildungsrecht; Geschichte <Histor>; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; Aufklärung <Epoche>; Deutschland; Japan
sub-disciplineHistory of Education
Comparative Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Annotation zu: Toshiko Ito: Übergänge und Kontinuität. Studien zur Rezeptionsgeschichte westlicher Pädagogik in Japan. München: Iudicium 2007 (188 S.; ISBN 978-3-89129-190-0; 19,00 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2009
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication29.05.2020
Suggested CitationHorn, Klaus-Peter: Toshiko Ito: Übergänge und Kontinuität. Studien zur Rezeptionsgeschichte westlicher Pädagogik in Japan. München: Iudicium 2007 (188 S.) [Annotation] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-194387
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)