details
Title |
Martin Rothland (Hrsg.): Belastung und Beanspruchung im Lehrerberuf. Modelle, Befunde, Interventionen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2007 (312 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Ortenburger, Andreas |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 5 |
Document | full text (240 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Forschung; Bewältigung; Burnout-Syndrom; Psyche; Selbstregulation; Zufriedenheit; Diagnose; Soziale Interaktion; Pensionierung; Schule; Lehrer; Unterricht; Krankheit; Gesundheit; Psychosomatik; Mustererkennung; Arbeitsbedingungen; Kündigung; Arbeit; Beruf; Berufssituation; Arbeitszeit; Belastung; Hilfe; Intervention; Prävention; Selbstorganisation; Theorie; Deutschland; Schweiz |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Martin Rothland (Hrsg.): Belastung und Beanspruchung im Lehrerberuf. Modelle, Befunde, Interventionen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2007 (312 S.; ISBN 3-531-15281-5; 19,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.08.2020 |
Citation | Ortenburger, Andreas: Martin Rothland (Hrsg.): Belastung und Beanspruchung im Lehrerberuf. Modelle, Befunde, Interventionen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2007 (312 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-197360 - DOI: 10.25656/01:19736 |