search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Andreas Wernet: Pädagogische Permissivität. Schulische Sozialisation und pädagogisches Handeln jenseits der Professionalisierungsfrage. Opladen: Leske + Budrich 2003 (181 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 6 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Lehrer; Schüler; Familie; Gesellschaft; Interaktion; Sozialisation; Pädagogisches Handeln; Entgrenzung; Widerspruch; Muster; Professionalisierung; Hermeneutik; Oevermann, Ulrich; Parsons, Talcott
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Andreas Wernet: Pädagogische Permissivität. Schulische Sozialisation und pädagogisches Handeln jenseits der Professionalisierungsfrage. Opladen: Leske + Budrich 2003 (181 S.; ISBN 3-8100-4028-2; 16,80 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2006
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.09.2020
Suggested CitationOrtenburger, Andreas: Andreas Wernet: Pädagogische Permissivität. Schulische Sozialisation und pädagogisches Handeln jenseits der Professionalisierungsfrage. Opladen: Leske + Budrich 2003 (181 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-198422
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)