Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Originaltitel
Chemistry education in Kosovo: issues, challenges and time for action
ParalleltitelKemijsko izobrazevanje na Kosovu: vprasanja, izzivi in cas za ukrepanje
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 10 (2020) 1, S. 125-144
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Chemieunterricht; Curriculum; Bildungsreform; Lehrerausbildung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Analyse; Kosovo
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Although several reforms have shifted the direction of education, a debate on the strengths and limitations of science education in Kosovo has not yet been initiated. The present article analyses the development of chemistry education in Kosovo and encourages questions that could shape science education practices in general. In particular, the article analyses the pre-university chemistry curriculum in Kosovo over the years, as well as examining chemistry teacher education programmes. The analysis is based on descriptive research of data and document analysis. The multidimensional analysis of the issues and challenges of chemistry education will provide recommendations for future research on chemistry education and chemistry teaching practices in order to make chemistry education and the pre-university chemistry curriculum relevant to the context of Kosovo. As pre-university education curricula, especially the curriculum for the natural sciences, and the preparation of both pre-service and in-service teachers in Kosovo are considered challenging, a firm conclusion for actions has not been reached. Nevertheless, the article seeks to spark a debate in the field. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am30.06.2020
Empfohlene ZitierungBerisha, Fatlume: Chemistry education in Kosovo: issues, challenges and time for action - In: CEPS Journal 10 (2020) 1, S. 125-144 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-202577 - DOI: 10.26529/cepsj.728
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)