Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Just facilitating access or dealing with diversity? Non-traditional students' demands at a Spanish university
Autoren ORCID; ORCID;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 2, S. 219-233 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Vielfalt; Heterogenität; Hochschule; Hochschulzugang; Student; Partizipation; Motivation; Hochschulbildung; Inklusion; Studentenschaft; Zusammensetzung; Minderheit; Gruppe <Soz>; Erwachsener; Behinderter; Soziale Herkunft; Bildungschance; Fragebogenerhebung; Interview; Qualitative Forschung; Spanien
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):More and more the university institutions welcome a heterogeneous student population. In this article the authors analyse the main characteristics and needs of the so-called 'Non-Traditional Students' in order to contribute to the development of more equitable conditions and improve their participation and holistic development. To this end, a qualitative study has been carried out at a Spanish university, which explored the experience of a diverse group of this type of student body. The results pointed out to a high level of motivation, determination and greater effort on the part of the group, in comparison with their mates. However, the traditional pedagogy was not suited to their characteristics and created difficulties for them. Few teachers were truly flexible with these students, since an egalitarian (rather than equitable) conception of pedagogical action prevailed. Among other things, the authors conclude by claiming a comprehensive and personalised education, adapted to their needs. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.07.2020
Empfohlene ZitierungPadilla-Carmona, María Teresa; Martínez-García, Inmaculada; Herrera-Pastor, David: Just facilitating access or dealing with diversity? Non-traditional students' demands at a Spanish university - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 2, S. 219-233 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-202840 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs850
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)