Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Theatre, education, and public history. Teaching history at the Stratford Festival
Autor
OriginalveröffentlichungZumhof, Tim [Hrsg.]; Johnson, Nicholas K. [Hrsg.]: Show, don't tell. Education and historical representations on stage and screen in Germany and the USA. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, S. 98-114. - (Studien zur Deutsch-Amerikanischen Bildungsgeschichte / Studies in German-American Educational History)
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Historische Bildungsforschung; Geschichte <Histor>; Geschichtsvermittlung; Historische Pädagogik; Geschichtsdarstellung; Zeitgeschichte; Bildungsgeschichte; Geschichtsbewusstsein; Historisches Denken; Geschichtsbild; Geschichtskultur; Didaktik; Theater; Informelles Lernen; Beeinflussung; Drama; Darstellung; Geschichtsunterricht; Lehrmethode; Historisches Lernen; USA
TeildisziplinHistorische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-2397-5; 978-3-7815-5828-1
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Even commercial theaters now offer a variety of educational programs for their historical theater productions which provide historical backgrounds and contexts for the plays and enrich regular theater experiences with aspects of historical learning. The author presents a variety of techniques for teaching complicated histories in conjunction with the current playbill. For example, for the stage play adaptations of The Diary of Anne Frank or Harper Lee’s To Kill A Mockingbird, the Stratford Festival arranged post-show chats, workshops, and prologues. She talks about her experiences with this educational framework program and reflects on the impact it had on the audiences. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Show, don't tell. Education and historical representations on stage and screen in Germany and the USA
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am11.08.2020
Empfohlene ZitierungJohns, Stephanie: Theatre, education, and public history. Teaching history at the Stratford Festival - In: Zumhof, Tim [Hrsg.]; Johnson, Nicholas K. [Hrsg.]: Show, don't tell. Education and historical representations on stage and screen in Germany and the USA. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, S. 98-114. - (Studien zur Deutsch-Amerikanischen Bildungsgeschichte / Studies in German-American Educational History) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205134 - DOI: 10.35468/5828_07
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)