search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitale Ungleichheit als Herausforderung für Medienbildung
Parallel titleDigital inequality as a challenge for media education
Author
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 379-390 ZDB
Document  (194 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Digitale Medien werden als relevant für gesellschaftliche Teilhabe in formalen, nonformalen und informellen Bildungskontexten betrachtet. Dieser Beitrag fokussiert unterschiedliche Dimensionen der (Re-)Produktion digitaler Ungleichheit in und zwischen Familie, Kinder- und Jugendhilfe sowie Schule und schlägt eine analytisch-reflexive Perspektive von Medienbildung vor, die Subjekt wie Strukturen in den Blick nimmt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Digital media is considered relevant for social participation in formal, non-formal and informal educational contexts. This paper focuses on different dimensions of the (re-)production of digital inequality in and between family, child and youth welfare as well as school and proposes an analytical-reflexive perspective of media education that looks at both subject and structures. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2021
CitationKutscher, Nadia: Digitale Ungleichheit als Herausforderung für Medienbildung - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 379-390 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206070 - DOI: 10.25656/01:20607; 10.31244/dds.2019.04.02
export files

share content at social platforms