Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207908
DOI: 10.25656/01:20790
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207908
DOI: 10.25656/01:20790
Titel |
The HAND in HAND Programme: Evaluation Report |
---|---|
Weitere Beteiligte | Vieluf, Svenja [Hrsg.]; Rozman, Mojca [Hrsg.]; Roczen, Nina [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Frankfurt a.M. : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation 2020, 300 S. |
Dokument | Volltext (3.434 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Evaluation; Inklusion; Soziale Kompetenz; Emotionale Kompetenz; Interkulturelle Kompetenz; Schule; Schüler; Lehrer; Intervention; Schulleitung |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
Abstract (Englisch): | This report presents the results of a summative mixed-methods evaluation of a school-based intervention, the HAND in HAND programme. The HAND in HAND programme aimed at building more inclusive schools by fostering the social, emotional and intercultural (SEI) competencies of students and school staff. The evaluation had the aim to determine how effective the programme was in achieving this aim, whether it had unintended effects, what participants themselves thought about the programme, and what we learned in the evaluation process about possible starting points for a further improvement of the programme. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 15.12.2020 |
Quellenangabe | Vieluf, Svenja [Hrsg.]; Rozman, Mojca [Hrsg.]; Roczen, Nina [Hrsg.]: The HAND in HAND Programme: Evaluation Report. Frankfurt a.M. : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation 2020, 300 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207908 - DOI: 10.25656/01:20790 |