search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Rudolf Egger / Sandra Hummel: Lernwelt Schulweg. Sozialräumliche Annäherungen an ein Alltagsphänomen. Reihe: Lernweltforschung, Band 19. Wiesbaden: Springer VS Verlag 2016 (222 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 2 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Schulweg; Schüler; Lehrer; Eltern; Elternhaus; Peer Group; Lernwelt; Lernort; Sozialraum; Umwelt; Wahrnehmung; Erfahrung; Erleben; Aneignung; Partizipation; Empirische Untersuchung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Rudolf Egger / Sandra Hummel: Lernwelt Schulweg. Sozialräumliche Annäherungen an ein Alltagsphänomen. Reihe: Lernweltforschung, Band 19. Wiesbaden: Springer VS Verlag 2016 (222 S.; ISBN 978-3-658-10517-4; 29,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication21.10.2020
CitationZschiesche, Barbara: Rudolf Egger / Sandra Hummel: Lernwelt Schulweg. Sozialräumliche Annäherungen an ein Alltagsphänomen. Reihe: Lernweltforschung, Band 19. Wiesbaden: Springer VS Verlag 2016 (222 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208189 - DOI: 10.25656/01:20818
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)