search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Michael Knoll: Das Kind im Mittelpunkt. Elementarpädagogische Bezugnahmen auf gesellschaftliche Kontexte. Wiesbaden: Springer VS 2016 (329 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 4 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Erziehung; Elementarpädagogik; Frühpädagogik; Reformpädagogik; Pädagogik vom Kinde aus; Kind; Kleinkind; Kindertagesstätte; Geschichte <Histor>; Gesellschaft; Wirtschaft; Politik; Wissenschaft; Naturwissenschaften; Kontext; Vergleich; Inhaltsanalyse
sub-disciplineHistory of Education
Early Childhood Education and Care
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Michael Knoll: Das Kind im Mittelpunkt. Elementarpädagogische Bezugnahmen auf gesellschaftliche Kontexte. Wiesbaden: Springer VS 2016 (329 S.; ISBN 978-3-658-13432-7; 49,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication23.10.2020
Suggested CitationHonig, Michael-Sebastian: Michael Knoll: Das Kind im Mittelpunkt. Elementarpädagogische Bezugnahmen auf gesellschaftliche Kontexte. Wiesbaden: Springer VS 2016 (329 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208485
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)