Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Sprouting entrepreneurs. Teacher's manual. Gauteng Province, South Africa. Grade 5 to 12
Autoren ; GND-ID
OriginalveröffentlichungJohannesburg : BMBWF 2020, 134 S.
Auflagerevised version
aktualisierte Version von:Sprouting entrepreneurs. Teacher's manual, Eastern Cape Province, South Africa. Grade 5 to 12
Dokument  (255.360 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Fachdidaktik; Geographieunterricht; Wirtschaftskunde; Landwirtschaftlicher Unterricht; Ernährungserziehung; Entwicklungszusammenarbeit; Schulgarten; Schule; Standort; Sozialraum; Soziale Benachteiligung; Informelles Lernen; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Nachhaltige Entwicklung; Unterricht; Südafrika <Staat>
TeildisziplinSchulpädagogik
Fachdidaktik/fächerübergreifende Bildungsthemen
Sonstige beteiligte InstitutionenAustrian Federal Ministry of Education, Science and Research (BMBWF) [Hrsg.]
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-0-620-87813-5
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Sprouting Entrepreneurs was originally developed for disadvantaged rural schools in the Eastern Cape province, South Africa. The project was recently extented to urban/rural schools in Gauteng province and beyond. It centres around the concept of the school-based Entrepreneurship Learning Garden. Learners plan their garden creatively, plant, overcome challenges, harvest, market and sell an edible product together. They tackle key areas of entrepreneurship education, defined as spotting opportunities and turning ideas into action through which financial, social, cultural, civic and ecological value is created. Additional learning outcomes focus on healthy nutrition and food security, gardening as a vocational skill and personal development. Sprouting Entrepreneurs combines the Entrecomp framework with the capability approach and emphasises a focus on non-financial value creation in entrepreneurship education. (Authors)
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am06.11.2020
QuellenangabeForcher-Mayr, Matthias; Mahlknecht, Sabine: Sprouting entrepreneurs. Teacher's manual. Gauteng Province, South Africa. Grade 5 to 12. Johannesburg : BMBWF 2020, 134 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-209827 - DOI: 10.25656/01:20982
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)