details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212405
DOI: 10.25656/01:21240; 10.31244/zep.2020.03.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212405
DOI: 10.25656/01:21240; 10.31244/zep.2020.03.02
Title |
Während, nach und wegen der COVID-19 Krise: Die Welt neu denken |
---|---|
Author | Wintersteiner, Werner |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 43 (2020) 3, S. 4-8 |
Document | full text (3.812 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Pandemie; Weltgesellschaft; Transformation; Wertewandel; Angst; Krise; Solidarität; Globale Auswirkung; Gemeinschaftsgefühl |
sub-discipline | Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1434-4688; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieser Text plädiert, auch als Konsequenz der Corona-Krise, für eine große gesellschaftliche Transformation, für die ein begleitender Bewusstseinswandel Voraussetzung ist. Dieser lässt sich mit den drei Leitbegriffen Global Citizenship, globale Gerechtigkeit und planetare Schicksalsgemeinschaft umschreiben. Welche Lernchancen und welche Lernhindernisse gibt es für eine derartige planetare Pädagogik? (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper is a plea – as a lesson also learnt from the Corona crisis – for a great social transformation, which presupposes an accompanying fundamental change of mindset. This change follows the three guidelines global citizenship, global justice and planetary stewardship. The paper discusses the opportunities and hurdles of such a planetary pedagogy. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.01.2021 |
Citation | Wintersteiner, Werner: Während, nach und wegen der COVID-19 Krise: Die Welt neu denken - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 43 (2020) 3, S. 4-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212405 - DOI: 10.25656/01:21240; 10.31244/zep.2020.03.02 |