Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
The effect of utilization of extended education offerings and of their quality on reading achievement at open-attendance all-day schools
Autoren GND-ID; GND-ID; GND-ID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 1, S. 5-19 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsschule; Bildungsangebot; Nutzung; Bildungsqualität; Leseleistung; Lesekompetenz; Korrelation; Sozioökonomischer Status; Sozialer Hintergrund; Ganztagsunterricht; Lesefertigkeit; Primarbereich; Schuljahr 01; Schuljahr 02; Sekundäranalyse; Längsschnittuntersuchung; Deutschsprachige Schweiz; Schweiz
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-7423; 2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper investigates the effect of primary school students' utilization of extended education offerings and of the quality of extended education on reading achievement in the German-speaking part of Switzerland. All-day schools are being set up. Among other reasons, as a means to level the increasing scholastic demands in the primary schools. In this context, it is expected that students' utilization of extended education will have a positive impact on their reading achievement. The authors analyzed data on 1,002 students from the longitudinal 'EduCare-TaSe: All-Day School and School Success?' study. Extended education offerings did not have a general effect on reading achievement. There was also no compensatory effect regarding the language spoken at home or socioeconomic status. However, the quality of extended education offerings had a positive effect on reading achievement in students with long-term utilization of extended education offerings. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.03.2021
Empfohlene ZitierungAllmen, Benjamin von; Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim: The effect of utilization of extended education offerings and of their quality on reading achievement at open-attendance all-day schools - In: International journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 1, S. 5-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216196 - DOI: 10.3224/ijree.v7i1.02
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)