Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
The after-school program Collaboration Quality Index (CQI). Results of a validation study
Autoren GND-ID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 1, S. 69-85 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Außerunterrichtliche Aktivität; Außerunterrichtliche Betreuung; Schulpersonal; Kollaboration; Betreuer; Studie; Schweiz
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-7423; 2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):There has been a surge in the demand for the establishment of high-quality after-school programs (ASP) predicated on professional collaboration between in-school and after-school educators (OECD, 2014). In this validation study, we outline the psychometric properties of the Collaboration Quality Index (CQI) comprised of four predominant scales, using data collected from 44 Swiss ASPs and 266 ASP staff members. Internal and external validity findings, as well as bivariate correlations, indicated that the CQI is able to measure specific aspects of professional collaboration that are not accounted for with traditional and stand-alone measurement scales. ASP policy-makers and practitioners are encouraged to utilize the CQI to assess ASPs and use the results to make evidenced-based decisions for improvement. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.03.2021
Empfohlene ZitierungJutzi, Michelle; Woodland, Rebecca H.: The after-school program Collaboration Quality Index (CQI). Results of a validation study - In: International journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 1, S. 69-85 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216240 - DOI: 10.3224/ijree.v7i1.06
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)