Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216262
DOI: 10.25656/01:21626; 10.3224/ijree.v6i1.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216262
DOI: 10.25656/01:21626; 10.3224/ijree.v6i1.03
Titel |
Comparison of extended education and research in this field in Taiwan and in Switzerland |
---|---|
Autoren | Schuepbach, Marianne ; Huang, Denise |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 6 (2018) 1, S. 8-26 |
Dokument | Volltext (601 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Erweitertes Bildungsangebot; Bildungsforschung; Außerschulisches Lernen; Kultureller Unterschied; Lernen; Internationaler Vergleich; Taiwan; Schweiz; Bildungsangebot |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | During the past two decades, there is a global growing interest in the field of extended education. Countries in both the East and the West alike have been investing in developing systems to support student learning after the traditional school hours. This paper examines the similarities and differences in this trend of development in Taiwan and Switzerland. Cultural influences, the beliefs and values of these countries, and the importance of contextualization in comparative education are discussed. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2018 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 24.03.2021 |
Quellenangabe | Schuepbach, Marianne; Huang, Denise: Comparison of extended education and research in this field in Taiwan and in Switzerland - In: International journal for research on extended education : IJREE 6 (2018) 1, S. 8-26 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216262 - DOI: 10.25656/01:21626; 10.3224/ijree.v6i1.03 |