Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Eliciting concepts in the field of extended education. A Swedish provoke
Autoren ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 6 (2018) 2, S. 122-131 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erweitertes Bildungsangebot; Konzept; Theorie; Bildungspolitik; Außerunterrichtliche Betreuung; Schulalter; Schweden
TeildisziplinSchulpädagogik
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The aim of this article is to contribute to the discussion concerning the concepts used in the field of extended education by scrutinising different concepts that can contribute to research and guard the specific educational attitude of extended education as viewed from a Swedish perspective. The discussion will be based on a review of concepts used in both national and international research, as well as those formulated in Swedish policy documents and traditionally used in Swedish school-age educare activity. Defining extended education as a social practice that aims at meaning making based on experiences from everyday life will be an important theoretical starting point to which the discussed concepts will be related. The significance of taking a point of departure in children's perspectives is central in the article. Finally, some newly created concepts will be suggested as significant for the development of extended education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2018
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.03.2021
Empfohlene ZitierungKlerfelt, Anna; Ljusberg, Anna-Lena: Eliciting concepts in the field of extended education. A Swedish provoke - In: International journal for research on extended education : IJREE 6 (2018) 2, S. 122-131 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216313 - DOI: 10.3224/ijree.v6i2.03
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)