Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Expanded learning. A thought piece about terminology, typology, and transformation
Autoren ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 6 (2018) 2, S. 165-174 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erweitertes Bildungsangebot; Außerschulisches Lernen; Sozio-emotionaler Faktor; Kompetenz; Internationaler Vergleich; Außerschulische Jugendbildung
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):What is it about afterschool that gives it so much potential to powerfully influence educational best practices around the world? This paper will explore what truly defines "afterschool" beyond the time- and location-based pedagogy of the term and will make the case for the use of "expanded learning" or "expanded opportunities" as the terms that most clearly describe this critical time of youth learning and development. This paper will explore the cultural and bureaucratic differences countries have that influence how young people spend their time and what those differences say about a country's views on child development and its aspirations for its youth. Beyond an exploration of cultural differences, this paper will also discuss the trends that are influencing our international efforts to shift the view of expanded learning programs beyond a safe place to keep children occupied while their parents work, toward a fundamental space for child development and educational innovation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2018
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.03.2021
Empfohlene ZitierungNoam, Gil G.; Triggs, Bailey B.: Expanded learning. A thought piece about terminology, typology, and transformation - In: International journal for research on extended education : IJREE 6 (2018) 2, S. 165-174 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216359 - DOI: 10.3224/ijree.v6i2.07
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)