Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Learning by teaching. Developing transferable skills
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungCorradini, Erika [Hrsg.]; Borthwick, Kate [Hrsg.]; Gallagher-Brett, Angela [Hrsg.]: Employability for languages. A handbook. Dublin; Voillans : Research-publishing.net 2016, S. 161-164
Dokument  (362 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lernen durch Lehren; Unterricht; Didaktik; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenstudium; Sprache; Deutsch als Fremdsprache; Arbeitsmarktbezogene Qualifikation; Grammatikunterricht; Hochschuldidaktik; Kollaboration; Digitalisierung; Transfer; Hochschule; Blended Learning; Lernmethode; Großbritannien
TeildisziplinFachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-1-908416-37-7; 978-1-908416-38-4; 978-1-908416-39-1
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Learning by teaching (German: Lernen durch Lehren, commonly abbreviated as LdL) is a teaching and learning approach which was developed by the French language teacher Jean-Pol Martin in German schools in the 1980s. The method sees students in the role of the teacher, and enhances their learning experience by encouraging them to teach other students and collaborate with fellow learners. This case study presents an ongoing project in which second year students of German at the University of Nottingham plan, design and deliver a teaching session for first year beginners’ students. The sessions are either carried out face-to-face or via video tutorials. This is an opportunity for the ‘student teachers’ to apply the knowledge they have acquired within the linguistics module Fremdsprachen lernen und lehren (‘learning and teaching foreign languages’) in a real-life context and to consolidate their own knowledge of German. The first year students, on the other hand, benefit from their peers’ experience, knowledge and enthusiasm. By working on their projects, students have the opportunity to develop a number of transferable skills, such as teamwork, presentation and communication skills, and creativity. (DIPF/Orig.)
zusätzliche URLsDOI: 10.14705/rpnet.2016.cbg2016.478
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am26.03.2021
QuellenangabeStollhans, Sascha: Learning by teaching. Developing transferable skills - In: Corradini, Erika [Hrsg.]; Borthwick, Kate [Hrsg.]; Gallagher-Brett, Angela [Hrsg.]: Employability for languages. A handbook. Dublin; Voillans : Research-publishing.net 2016, S. 161-164 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218468 - DOI: 10.25656/01:21846
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)