search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Vom Klassenzimmer zur Lernlandschaft"? Über eine Expedition ins Ungewisse
Parallel title"From classroom to learning landscape”? On an expedition into the uncertain
Author
SourceDie Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 338-353 ZDB
Document  (310 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Artikel widmet sich aktuellen Entwicklungen im Bereich der Schulraumgestaltung sowie daraus resultierenden Herausforderungen für Erziehungswissenschaft, Schulentwicklung, Lehrerbildung und Politik. Unter Bezugnahme speziell auf internationale Veröffentlichungen zum Thema wird dabei die Notwendigkeit a) einer systematischen Evaluation alternativer Schulraummodelle sowie b) einer gezielten Entwicklung von Strategien der raumbezogenen Lehrerprofessionalisierung diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article focuses on current developments in the field of school-building layout and design and the resulting challenges for educational science, school development, teacher training, and politics. With special reference to international publications on the topic, it discusses the necessity of a) a systematic evaluation of alternative schoolroom designs as well as b) the continued development of teacher training that takes the layout of the learning environment into consideration. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.03.2021
CitationZenke, Christian Timo: "Vom Klassenzimmer zur Lernlandschaft"? Über eine Expedition ins Ungewisse - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 3, S. 338-353 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218559 - DOI: 10.25656/01:21855; 10.31244/dds.2020.03.09
export files

share content at social platforms