Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218952
DOI: 10.25656/01:21895; 10.26529/cepsj.685
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218952
DOI: 10.25656/01:21895; 10.26529/cepsj.685
Originaltitel |
Rhyming in the context of the phonological awareness of pre-school children |
---|---|
Paralleltitel | Rima v kontekstu fonološke ozaveščenosti predšolskih otrok |
Autoren | Grofčíková, Soňa; Máčajová, Monika |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 11 (2021) 1, S. 115-138 |
Dokument | Volltext (281 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Kinderreim; Gedicht; Fonologie; Sprachbewusstsein; Kind; Vorschulerziehung; Kindergarten; Sprachförderung; Sprachkompetenz; Wirkung; Lesenlernen; Test; Slowakei |
Teildisziplin | Fachdidaktik/Sprache und Literatur Pädagogik der frühen Kindheit |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Rhyming is one of the basic skills associated with phonological awareness. This paper aims to introduce theoretical starting points and the results of research into children’s rhyming in the context of phonological awareness. The text explains theoretical circumstances pertaining to the theme and defines key concepts. The main part of the paper includes the results of the research of pre-school children in Slovakia. There were 866 respondents (children) of 4 to 7 years of age. The subject of the research was the rhyming skills of children, which was tested in three independent areas: completing the rhyme in a nursery-rhyme, awareness of rhymes, and the production of rhymes. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2021 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 31.03.2021 |
Quellenangabe | Grofčíková, Soňa; Máčajová, Monika: Rhyming in the context of the phonological awareness of pre-school children - In: CEPS Journal 11 (2021) 1, S. 115-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218952 - DOI: 10.25656/01:21895; 10.26529/cepsj.685 |