Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Originaltitel
Rhyming in the context of the phonological awareness of pre-school children
ParalleltitelRima v kontekstu fonološke ozaveščenosti predšolskih otrok
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 11 (2021) 1, S. 115-138
Dokument
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Kinderreim; Gedicht; Fonologie; Sprachbewusstsein; Kind; Vorschulerziehung; Kindergarten; Sprachförderung; Sprachkompetenz; Wirkung; Lesenlernen; Test; Slowakei
TeildisziplinFachdidaktik/Sprache und Literatur
Pädagogik der frühen Kindheit
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Rhyming is one of the basic skills associated with phonological awareness. This paper aims to introduce theoretical starting points and the results of research into children’s rhyming in the context of phonological awareness. The text explains theoretical circumstances pertaining to the theme and defines key concepts. The main part of the paper includes the results of the research of pre-school children in Slovakia. There were 866 respondents (children) of 4 to 7 years of age. The subject of the research was the rhyming skills of children, which was tested in three independent areas: completing the rhyme in a nursery-rhyme, awareness of rhymes, and the production of rhymes. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2021
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am31.03.2021
Empfohlene ZitierungGrofčíková, Soňa; Máčajová, Monika: Rhyming in the context of the phonological awareness of pre-school children - In: CEPS Journal 11 (2021) 1, S. 115-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218952 - DOI: 10.26529/cepsj.685
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)