Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219932
DOI: 10.25656/01:21993
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219932
DOI: 10.25656/01:21993
Titel |
Report of the workshop "Re-use potential of research data" of the German Network for Educational Research Data (VerbundFDB) |
---|---|
Autoren |
Neuendorf, Claudia ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Frankfurt am Main : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation 2020, 16 S. - (forschungsdaten bildung informiert; 8) |
Auflage | Version 1.1 |
Dokument | Volltext (663 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Forschungsdaten; Workshop; Empirische Forschung; Verwertung; Qualitätsstandard; Qualitätssicherung |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
Abstract (Englisch): | On June 19th, 2018, a workshop on the topic "Re-use potential of research data" was held at the Institute for Educational Quality Improvement, which was organized within the German Network for Educational Research Data (Verbund Forschungsdaten Bildung, VerbundFDB). Participants were ten researchers from different disciplines of empirical educational research. Representatives from the educational sciences, psychology, economics and sociology were present. The aim of the workshop was to develop and discuss quality criteria for research data from the perspective of secondary users of research data. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 29.03.2022 |
Quellenangabe | Neuendorf, Claudia; Jansen, Malte: Report of the workshop "Re-use potential of research data" of the German Network for Educational Research Data (VerbundFDB). Frankfurt am Main : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation 2020, 16 S. - (forschungsdaten bildung informiert; 8) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219932 - DOI: 10.25656/01:21993 |