search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Global Citizenship Education. Impulse für die Erwachsenenbildung
Parallel titleGlobal citizenship education in teacher training. Impulses for adult education
Author
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2021) 42, 6 S. ZDB
Document  (372 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISBN9783753461724; 9783753461724
ISSN1993-6818; 19936818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag stellt kurz die Implementierung von Global Citizenship Education in der LehrerInnenausbildung der lehramtsausbildenden Institutionen der Steiermark, des Burgenlands und Kärntens vor. Davon ausgehend blickt die Autorin in das Feld der Erwachsenenbildung und schlussfolgert: Impulse für die Erwachsenenbildung können in Ansätzen bereits abgeleitet werden. Als Gesamtkonzept muss Global Citizenship Education aber in beiden Bildungsbereichen noch ihren Stand finden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article briefly presents the implementation of global citizenship education in teacher training at institutions that educate schoolteachers in Styria, Burgenland and Carinthia. Based on this, the author takes a look at the field of adult education and concludes: Impulses for adult education are already beginning to emerge. As a general concept, however, global citizenship education must still find its footing in both fields of education. (DIPF/Orig.)
publisher's URL
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication16.04.2021
CitationHauser, Wilma: Global Citizenship Education. Impulse für die Erwachsenenbildung - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2021) 42, 6 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220409 - DOI: 10.25656/01:22040
export files

share content at social platforms