Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221493
DOI: 10.25656/01:22149; 10.3224/ijree.v5i1.03
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221493
DOI: 10.25656/01:22149; 10.3224/ijree.v5i1.03
Titel |
Out-of-school time and youth development. Measuring social-emotional development to inform program practice |
---|---|
Autoren | Noam, Gil; Triggs, Bailey |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 1, S. 47-57 ![]() |
Dokument | Volltext (1.374 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Schüler; Jugendlicher; Soziale Entwicklung; Affektive Entwicklung; Programm; Jugendsofortprogramm; Außerschulische Jugendbildung; Bildungsertrag; Messung; Informelle Bildung |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Pädagogische Psychologie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 21963673 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2017 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The authors focus on the following questions: How can we measure the impact OST programs has on youth development outcomes and how can we use those outcomes to better inform OST programming in a way that will benefit the youth the program is currently serving, not only future participants years down the line? (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2017 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 11.06.2021 |
Quellenangabe | Noam, Gil; Triggs, Bailey: Out-of-school time and youth development. Measuring social-emotional development to inform program practice - In: International journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 1, S. 47-57 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221493 - DOI: 10.25656/01:22149; 10.3224/ijree.v5i1.03 |