Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
LGBTI sexualities and intersectional research. Looking for inclusion beyond gender in adult learning and education (ALE) practices
Autoren ORCID; ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 2, S. 149-164 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Geschlechterforschung; Ungleichheit; Sexuelle Identität; Minderheit; Gerontologie; Sexualerziehung; Gender; Diskriminierung; Erwachsenenalter; Pädagogische Intervention; Affektive Erziehung; Alter Mensch; Inklusion; Homosexualität; Bisexualität; Transsexualität; Intersexualität; Sexualität; Sensitivität; Vielfalt; Literaturübersicht
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):We examine testimonies pertaining to the integration of a gender perspective beyond the dichotomy man-woman into practices of affective-sexual adult learning and education (ALE). We are interested in inclusive practices able to expand voices from specific vulnerable groups against discriminations and multiple oppressions among the aged when belonging to LGBTI Communities. The narrative literature review method was chosen, and international scientific search engines and databases were consulted to find literature in Portuguese, Spanish and English. A total of 25 educational interventions were selected for analysis. To discuss the data, we resorted to Barragán Medero’s (1996) theoretical models and postfeminist contributions. The results show a small number of internationally documented experiences on affective-sexual education with the elderly and adults, a prevalence of the integrative model, as well as a scant presence of the LGBTI community. We concluded that there was a need to continue with the implementation of inclusive and egalitarian affective-sexual adult experiences in ALE. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2021
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.3316
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am23.06.2021
QuellenangabeBarros, Rosanna; López, Agustín Romero; Granero Andújar, Alejandro: LGBTI sexualities and intersectional research. Looking for inclusion beyond gender in adult learning and education (ALE) practices - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 2, S. 149-164 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225000 - DOI: 10.25656/01:22500
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)