Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
The role of informal learning in adults' literacy proficiency
Autoren ORCID; ORCID;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 2, S. 207-222 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Informelles Lernen; Alphabetisierung; Schreib- und Lesefähigkeit; Lesen; PIAAC <Programme for the International Assessment of Adult Competencies>; Erwachsener; Arbeitsplatz; Leseförderung; Einflussfaktor; Lesekompetenz; Lebenslanges Lernen; Regressionsanalyse; Dänemark; Finnland; Norwegen; Schweden; Nordeuropa
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study used the Programme for International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) dataset to examine informal literacy learning’s effects on adults’ literacy proficiency. Also, the factors associated with informal literacy learning at and outside of work were studied. The study participants were Nordic adults aged 35–65 years. The statistical method was regression analysis, and the results indicate that informal literacy activities at work are associated primarily with occupation, and informal literacy activities outside of work with education, parents’ education and gender. Initial education, occupation, language background and age exerted the strongest estimated associations with reading literacy proficiency. Informal learning, particularly reading outside of work, exerted a statistically significant effect independent of adults’ backgrounds, indicating that it may offer all adults the opportunity to develop literacy proficiency. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2021
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am23.06.2021
Empfohlene ZitierungSulkunen, Sari; Nissinen, Kari; Malin, Antero: The role of informal learning in adults' literacy proficiency - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 2, S. 207-222 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225041 - DOI: 10.25656/01:22504
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)