search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Personales Defizit oder funktionale Praxis? Das Abschreiben von Hausaufgaben aus praxistheoretischer Sicht
Parallel titlePersonal deficit or functional practice? Homework copying from a practice-theoretical point of view
Authors
SourceBildungsforschung (2021) 1, S. 1-12 ZDB
Document  (432 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Abschreiben von Hausaufgaben wird als verbreitet begriffen, in der Erziehungswissenschaft aber kaum diskutiert. Kommt es in den Fokus, so wird es überwiegend in einem engeren Sinn als Ausdruck eines personalen Defizits konzeptualisiert. In diesem Text werden vorhandene Diskurse aufgegriffen und aus einer praxeologischen Perspektive reflektiert, so dass das Abschreiben von Hausaufgaben nicht nur anders konturiert, sondern vor allem als funktional gedeutet werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Homework copying is viewed as common. However, in educational science it has rarely been discussed. When it is taken up as an issue, homework copying is predominantly conceptualized as an expression of a personal deficit. In this text, existing discourses will be regarded and reflected from a praxeological perspective so as to not only outline homework copying differently, but also enable a more functionalistic interpretation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.07.2021
CitationKatenbrink, Nora; Kohler, Britta: Personales Defizit oder funktionale Praxis? Das Abschreiben von Hausaufgaben aus praxistheoretischer Sicht - In: Bildungsforschung (2021) 1, S. 1-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-225599 - DOI: 10.25656/01:22559; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.327; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.327
export files

share content at social platforms