Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Multiprofessional collaboration between teachers and other educational staff at German all-day schools as a characteristic of today's professionalism
Autoren GND-ID ORCID; ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 1, S. 29-51 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsschule; Kooperation; Professionalität; Schulpersonal; Lehrer; Einstellung ; Interdisziplinarität; Sekundarbereich; Lehrpersonal; Empirische Untersuchung; Quantitative Analyse; Qualitative Analyse; Deutschland
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The present article uses two empirical studies to look at multiprofessional collaboration between teachers and other educational staff at German all-day schools. A quantitative study is used both to develop an instrument for the measurement of multiprofessional collaboration and to analyse the connections between collaborative action and characteristic features of the teaching staff. Additionally, a qualitative study throws light on the extent, challenges and evaluation of multiprofessional collaboration at all-day schools. The two studies point to the fact that multiprofessional collaboration is underdeveloped at German all-day schools as well as to future challenges for closer collaboration between teachers and other educational staff. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2016
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v4i1.24774
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am06.08.2021
QuellenangabeBöhm-Kasper, Oliver; Dizinger, Vanessa; Gausling, Pia: Multiprofessional collaboration between teachers and other educational staff at German all-day schools as a characteristic of today's professionalism - In: International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 1, S. 29-51 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228977 - DOI: 10.25656/01:22897
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)