Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Building and retaining high quality professional staff for extended education programs
Autoren ORCID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 1, S. 52-64 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Außerschulische Jugendbildung; Erweitertes Bildungsangebot; Bildungsqualität; Schulpersonal; Lehrpersonal; Lehrer; Professionalität; Personalentwicklung; Minderheit; Kooperation; USA
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):High quality afterschool programs foster academic and socio-emotional development in middle childhood and adolescence. The success of these programs is dependent on the skills and competencies of program staff. High quality programs require staff who are able to sustain supportive relationships with young people, foster positive relationships among students, and provide engaging, challenging activities that build on student interests. This paper outlines the core competences and mindsets of staff as the cornerstone of high quality programs and proposes strategies to develop these staff proficiencies more broadly. Testing these strategies can provide rich opportunities for researchers to collaborate with practitioners to design and implement effective approaches to professional development in extended education settings. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2016
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v4i1.24775
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am06.08.2021
QuellenangabeVandell, Deborah Lowe; Lao, Jenel: Building and retaining high quality professional staff for extended education programs - In: International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 1, S. 52-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228986 - DOI: 10.25656/01:22898
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)