Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
The impact of using research on teaching practices of non-teacher practitioners within German all-day schools
Autoren GND-ID ORCID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 56-69 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsschule; Praxis; Ganztagsbetreuung; Forschung; Primarbereich; Sekundarbereich; Schulpersonal; Forschungsumsetzung; Außerunterrichtliche Aktivität; Außerunterrichtliche Betreuung; Interview; Deutschland
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):According to the literature, practitioners' use of research appears to play an important role in facilitating high-quality applied practice. Previous studies indicate that teachers have a positive attitude towards using research, but that they are rarely successful in implementing it in their actual practice. There appears to be a scarcity of studies that have considered the non-teacher practitioner. This paper analyses interviews conducted with non-teacher practitioners (n=20) who work in extracurricular programmes of German primary and secondary all-day schools. The interview data suggests that some practitioners gather evidence to inform their practices. A deeper analysis of two cases revealed how research was transferred into action. They provided examples of how practitioners could use research to improve their approach with children and young people. The conclusion of this paper emphasises the need to foster evidence-based practices, as well as rigorous problem-solving and decision-making, in the field of extended education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2016
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v4i2.25781
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.08.2021
QuellenangabeKielblock, Stephan; Gaiser, Johanna M.: The impact of using research on teaching practices of non-teacher practitioners within German all-day schools - In: International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 56-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229059 - DOI: 10.25656/01:22905
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)