Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Social activism and extended education
Autor
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 110-127 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Aktivismus; Politischer Protest; Programm; Außerschulische Jugendbildung; Hochschulpartnerschaft; Middle School; High School; Lehrer; Lehrpersonal; Kooperation; Schüler; Soziales Handeln; Kritische Theorie; Globales Denken; Politische Bildung; Politische Erziehung; Staatsbürgerliche Erziehung; Sekundarbereich; Kalifornien; USA
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Partnerships between schools and non-governmental organizations (NGOs) are common in extended education providing students broader choices in after-school programing. This article explores how collaboration between educators teaching in after-school clubs and an international human rights NGO, Invisible Children, mobilized student activism across the United States in middle schools, high schools and on junior college campuses. This study suggests that collaboration between teachers in and out-of-school time (OST) with one or more NGOs produced insights in three categories: (1) teachers' perceptions about student sociopolitical consciousness (SPC), (2) teacher pedagogy and praxis, and (3) student leadership and activism. The results pose opportunities to conduct further research on: (1) the impact of a mutually reinforcing process of teacher and student activism, (2) benefits and constraints of NGO collaboration within schools, and (3) emergence of global citizenship education for sustainable social change. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2016
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v4i2.25784
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.08.2021
QuellenangabeGolestani, Chitra: Social activism and extended education - In: International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 110-127 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229085 - DOI: 10.25656/01:22908
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)