Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
Titel
The openness of children and adolescents towards Syrian refugees in Germany
Autoren GND-ID ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungCanadian diversity 17 (2020) 2, S. 17-22 ZDB
Dokument  (349 KB) (formal und inhaltlich überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Jugendlicher; Gymnasiast; Mädchen; Junge; Offenheit; Einstellung <Psy>; Gruppendynamik; Erwartung; Peergroup; Freizeitverhalten; Flüchtling; Syrien; Deutsch; Sprachfertigkeit; Soziale Integration; Befragung; Deutschland
TeildisziplinInterkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft
Empirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1711-1870
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):In our research, involving 100 high school students from Germany between 10 and 17 years of age, children and adolescents were generally very open towards integrating Syrian refugees in their peer activities- with girls being even more inclusive than boys. We used hypothetical scenarios in which adolescents were asked if they would include refugee peers versus local peer in their leisure time peer group activities or not. In the first part of the study, we identified host country language skills as a key element for positive social integration of refugee youths in Germany. In part two of the study, we revealed an interesting asymmetry between youths' own decisions and what they think their group would do: whereas the youth themselves were very inclusive towards Syrian peers, they expected their group to prefer German peers and expected them to less likely choose a Syrian peer for their leisure time activities. (DIPF/Orig.)
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.11.2021
QuellenangabeBeißert, Hanna; Mulvey, Kelly Lynn: The openness of children and adolescents towards Syrian refugees in Germany - In: Canadian diversity 17 (2020) 2, S. 17-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229222 - DOI: 10.25657/02:22922
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)