Detailanzeige
Titel |
Research on extended education in Germany. A general model with all-day schooling and private tutoring as two examples |
---|---|
Autoren | Stecher, Ludwig ; Maschke, Sabine |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 1 (2013) 1, S. 31-52 |
Dokument | Volltext (945 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Erweitertes Bildungsangebot; Ganztagsbetreuung; Ganztagsschule; Privatunterricht; Nachhilfeunterricht; Schülerleistung; Bildungsforschung; Bildungsqualität; Deutschland |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Although research on extended education is similar to school-focused research in some respects, in other respects it involves new research perspectives and questions. Our article presents an analytical model on extended education that is based on school-effectiveness research and the work of Fischer and Klieme (2013). We summarise selected research findings in two areas of extended education: all-day schooling and private tutoring. While much research has been done in the first area, there is a considerable lack in the second. Our model and the findings that we are reporting can be used to guide further research in the field of extended education. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2013 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 24.08.2021 |
Quellenangabe | Stecher, Ludwig; Maschke, Sabine: Research on extended education in Germany. A general model with all-day schooling and private tutoring as two examples - In: International journal for research on extended education : IJREE 1 (2013) 1, S. 31-52 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229721 - DOI: 10.25656/01:22972 |