Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Identification of key indicators for quality in afterschool programs
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 20-44 ZDB
Dokument  (938 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsqualität; Außerschulische Jugendbildung; Indikator; Ganztagsbetreuung; Programm; Qualität; Literaturübersicht; Empirische Untersuchung; Validität; Kalifornien; USA
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Researchers are increasingly interested in the issue of school accountability. Despite this, program standards for afterschool programs are not as fully developed as in other fields. This study bridges that gap and presents the results from a study to identify benchmarks and indicators for high quality afterschool programs. This research employed a multi-method approach including a synthesis of literature on afterschool programs, observations and survey data collection at 15 high quality afterschool program sites. Results of the study suggest that most of the issues emphasized in the afterschool literature can be considered core components of a quality afterschool program. This finding was consistent across the three broad categories of program organization, program environment, and instructional features. This study also revealed that some issues emphasized in the afterschool literature should be considered extra components that can increase quality, but are not necessary. As a result, this study argues for a checklist strategy in assessing programs to meet quality-based standards. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeHuang, Denise; La Torre Matrundola, Deborah; Leon, Seth: Identification of key indicators for quality in afterschool programs - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 20-44 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229772 - DOI: 10.25656/01:22977
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)