Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
A developmental study of expanded learning time, norm-breaking, and antisocial behavior
Autor
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 63-78 ZDB
Dokument  (888 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsunterricht; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Abweichendes Verhalten; Schülerverhalten; Sekundarstufe I; Primarbereich; Soziales Verhalten; TIMSS <Third International Mathematics and Science Study>; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; USA
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Expanded learning time (ELT) refers to a longer school day, week, or year. ELT schools are becoming common in the United States and aim to provide all students with additional opportunities for learning, recreation, and enrichment. ELT schools differ from afterschool programs that take place immediately following the regular school day and serve a select group of students. Research on ELT schools has tended to focus on academic outcomes. This study examines whether extended school time relates to norm-breaking (e.g., cheating) and antisocial behavior (e.g., violence). A nationally representative sample of 496 schools from the 2007 Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) data was used and involved students in Grades 4 and 8. Results showed a longer school day predicted high norm-breaking behavior for 4th-graders. For 8th-graders, a longer school year predicted high norm-breaking and antisocial behaviors. Results underscore studying social outcomes to evaluate ELT schools. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeMahoney, Joseph L.: A developmental study of expanded learning time, norm-breaking, and antisocial behavior - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 63-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229790 - DOI: 10.25656/01:22979
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)