Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Narrowing the gap? The role of all-day schools in reducing educational inequality in Germany
Autoren GND-ID; GND-ID ORCID; GND-ID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 79-96 ZDB
Dokument  (896 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsschule; Bildungschance; Ungleichheit; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Außerunterrichtliche Betreuung; Sozioökonomischer Status; Schulerfolg; Sekundarbereich; Elternverhalten; Schuljahr 09; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The introduction of all day-schools in Germany was due in part to the results of the Programme for International Student Assessment (PISA) study 2000, which revealed a striking social inequality in the German education system. It was expected that in all-day schools especially "at risk" groups would be supported and thus the gap in achievement based on socioeconomic status (SES) would be narrowed; however, few studies have explored this. In this paper the potential of all-day secondary schools is investigated through analysis of data from a nationwide study on the development of all-day schools (StEG [Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen]). The findings support the idea that all-day schools could help to narrow the gap between low and high SES students in several ways. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeFischer, Natalie; Theis, Désirée; Züchner, Ivo: Narrowing the gap? The role of all-day schools in reducing educational inequality in Germany - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 79-96 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229804 - DOI: 10.25656/01:22980
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)