Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Examining the long-term effects of afterschool programming on juvenile crime: A study of the LA's BEST afterschool program
Autoren ; GND-ID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 113-133 ZDB
Dokument  (1.045 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Außerschulische Jugendbildung; Außerunterrichtliche Aktivität; Effektivität; Jugendlicher; Kriminalität; Programm; Korrelation; Quasi-Experiment; Los Angeles, Calif.; Kalifornien; USA
TeildisziplinBildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article examines the extent to which participation in a large urban afterschool program had an impact on reducing participants' future juvenile crime rate. The research tracked the academic and juvenile crime histories for a sample of 6,000 students, including 2,000 participants in LA's BEST and 4,000 matched control students not participating in the program. Multilevel propensity scores were used to match control to treatment students, and applied to multilevel longitudinal models and multilevel survival analyses methods to analyze the data. Results indicate that LA's BEST positively impacted the probability of juvenile crime. Furthermore, analyses indicated that students who were actively and intensely engaged benefited the most from the program. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeHuang, Denise; Goldschmidt, Pete; La Torre Matrundola, Deborah: Examining the long-term effects of afterschool programming on juvenile crime: A study of the LA's BEST afterschool program - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 1, S. 113-133 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229826 - DOI: 10.25656/01:22982
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)