Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
La Clase Mágica as a community based expansive learning approach to STEM education
Autoren ; ; GND-ID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 27-45 ZDB
Dokument  (594 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erweitertes Bildungsangebot; Außerschulische Jugendbildung; Latino; Informelles Lernen; STEMS <Science, Technology, Environment in Modern Society>; Hispanoamerikaner; Robotik; Hochschule; Schule; Kooperation; Ethnische Minderheit; Schüler; Afroamerikaner; Primarbereich; Sekundarbereich; Middle School; Grundschule; Außerunterrichtliche Aktivität; Bildungsangebot; Fallstudie; USA
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Bildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):As an alternative to experimental design, using a social design experiment methodology, we analyzed the Academy for Teacher Excellence's "La Clase Mágica's" (LCM) Robotics Clubs, a university-school collaborative partnership. Given the scarcity of minority representation in the STEM fields (science, technology, engineering, and mathematics), we established robotics clubs to provide young learners, ages 5-14, with STEM opportunities to engage in playful informal learning that promotes creativity, mathematical, and scientific skills along with other forms of literacy. In this manuscript, we describe the learning process that occurs within the robotics clubs established at seven schools who serve large numbers of underserved-underrepresented populations. Multiple data sources include meeting notes, interviews, field notes, and focus groups. The use of multiple data sources, peer-review, and triangulation of the data assisted in establishing trustworthiness. We found that this community based expansive learning approach contributes to the mutual learning benefits of the different participants, learners (protégés) and undergraduate students (mentors). (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeSchuetze, Andrew; Claeys, Lorena; Flores, Belinda Bustos; Sezech, Shannon: La Clase Mágica as a community based expansive learning approach to STEM education - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 27-45 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229849 - DOI: 10.25656/01:22984
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)