Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Learning lives across educational boundaries. Continuity and discontinuity in learning trajectories
Autor GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 9-22 ZDB
Dokument  (372 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lernen; Lernerfahrung; Lernaktivität; Entwicklungsprozess; Sekundarbereich; Studieninteresse; Kontinuität; Längsschnittuntersuchung; Interview; Norwegen
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this article, I discuss educational boundaries as experienced by the learner across different contexts, activities and interests. Learning is understood as a trajectory beyond situated contexts. The analytical focus is how learning trajectories are experienced as continuity or discontinuity by students across in-school and out-of-school settings. The analysis draws on findings from a longitudinal project in one multicultural community of Oslo, using mainly observational and interview methodologies. The findings show that educational boundaries are often blurred and represent different learning trajectories beyond simple dichotomies of continuation or discontinuation in learning. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v3i2.20886
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2022
QuellenangabeErstad, Ola: Learning lives across educational boundaries. Continuity and discontinuity in learning trajectories - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 9-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229976 - DOI: 10.25656/01:22997
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)