Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI: ;
Titel
New learning imaginaries. Youth perspectives on learning in and outside school
Autoren ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 23-35 ZDB
Dokument  (343 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Schülerverhalten; Sekundarbereich; Schulbildung; Informelle Bildung; Mobilität; Mobilitätsförderung; Traditioneller Unterricht; Studienerfahrung; Zwischenmenschliche Beziehung; Lernen; Außerschulisches Lernen; Spanien
TeildisziplinSchulpädagogik
Sozialpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper draws on the results of an ethnographic project carried out with five groups of secondary students. During one academic year, our research team accompanied youth in an inquiry into learning practices in and outside school. Here their observations and contributions are brought together to problematize the relationship between formal and informal learning, learning and schooling, and the role of students versus researchers. In an attempt to understand the impact of learning as a practice (rather than a result), a mobilities perspective is introduced. The authors use metaphors such as multi-directionality, flow, border crossing and displacements to reimagine learning practices in relation to the personal trajectories of learners, rather than the fixed location of the school. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2022
QuellenangabeFendler, Rachel; Puigcercós, Raquel Miño: New learning imaginaries. Youth perspectives on learning in and outside school - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 23-35 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229987 - DOI: 10.25656/01:22998; 10.3224/ijree.v3i2.20887
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)