Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229987
DOI: 10.25656/01:22998; 10.3224/ijree.v3i2.20887
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229987
DOI: 10.25656/01:22998; 10.3224/ijree.v3i2.20887
Titel |
New learning imaginaries. Youth perspectives on learning in and outside school |
---|---|
Autoren | Fendler, Rachel ; Puigcercós, Raquel Miño |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 23-35 |
Dokument | Volltext (343 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Schülerverhalten; Sekundarbereich; Schulbildung; Informelle Bildung; Mobilität; Mobilitätsförderung; Traditioneller Unterricht; Studienerfahrung; Zwischenmenschliche Beziehung; Lernen; Außerschulisches Lernen; Spanien |
Teildisziplin | Schulpädagogik Sozialpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2015 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This paper draws on the results of an ethnographic project carried out with five groups of secondary students. During one academic year, our research team accompanied youth in an inquiry into learning practices in and outside school. Here their observations and contributions are brought together to problematize the relationship between formal and informal learning, learning and schooling, and the role of students versus researchers. In an attempt to understand the impact of learning as a practice (rather than a result), a mobilities perspective is introduced. The authors use metaphors such as multi-directionality, flow, border crossing and displacements to reimagine learning practices in relation to the personal trajectories of learners, rather than the fixed location of the school. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 08.04.2022 |
Quellenangabe | Fendler, Rachel; Puigcercós, Raquel Miño: New learning imaginaries. Youth perspectives on learning in and outside school - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 23-35 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229987 - DOI: 10.25656/01:22998; 10.3224/ijree.v3i2.20887 |