Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Program implementation and effectiveness of extracurricular activities. An investigation of different student perceptions in two German all-day schools
Autor GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 79-98 ZDB
Dokument  (459 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Außerunterrichtliche Aktivität; Schülerverhalten; Ganztagsschule; Hausaufgabe; Ganztagsunterricht; Sekundarbereich; Erweitertes Bildungsangebot; Hausaufgabenhilfe; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):During the past decade, many schools in Germany have added extracurricular time to their regular curricular classes. This raises questions about the successful implementation of extracurricular programs and what makes them effective. The aim of this study is to illuminate the connection between these two questions. The theoretical and conceptual framework suggests that individual perception is a core concept that links both issues. Based on multi-method data from the Study on the Development of All-day Schools (StEG), the individual perceptions of two different activities will be investigated. One activity is perceived by the students as just an "extra" curricular activity (an extension of regular classes), whereas the other activity is seen as a real new "extracurricular" opportunity. The results emphasise the importance of viewing student perceptions in a qualitative manner. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v3i2.20891
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2022
QuellenangabeKielblock, Stephan: Program implementation and effectiveness of extracurricular activities. An investigation of different student perceptions in two German all-day schools - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 2, S. 79-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230024 - DOI: 10.25656/01:23002
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)