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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230055
DOI: 10.25656/01:23005; 10.17899/on_ed.2018.1.1
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230055
DOI: 10.25656/01:23005; 10.17899/on_ed.2018.1.1
Titel |
Citizenship, structural inequality and the political elite |
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Autor | Merry, Michael S. |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 6 S. |
gehört zu: | Response to Michael Merry's Citizenship, structural inequality and the political elite |
The value of liberal theories of citizenship education. A response to Merry | |
State-run schools reconsidered. A reply to Merry | |
Dokument | Volltext (291 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Kritische Pädagogik; Bildungswesen; Schulbildung; Bildungsstruktur; Politische Bildung; Benachteiligung; Ungleichheit |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | For a long time now, liberal theorists have championed the idea that citizenship is the task of the school. Notwithstanding substantive disagreement among these theorists, all liberal accounts share the same basic faith concerning both the duty and the ability of schools to do what their theories require. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
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Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Merry, Michael S.: Citizenship, structural inequality and the political elite - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 6 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230055 - DOI: 10.25656/01:23005; 10.17899/on_ed.2018.1.1 |