Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230129
DOI: 10.25656/01:23012; 10.17899/on_ed.2018.1.8
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230129
DOI: 10.25656/01:23012; 10.17899/on_ed.2018.1.8
Titel |
Cultivating reasonableness in future citizens |
---|---|
Autor | Edenberg, Elizabeth |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 5 S. |
gehört zu: | Reply. A response to Cultivating reasonableness in future citizens by Elizabeth Edenberg |
Dokument | Volltext (267 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Kritisches Denken; Schulbildung; Engagement; Zivilgesellschaft; Vernunft; Demokratische Bildung; Respekt; Staatsbürgerliche Erziehung; Verhalten |
Teildisziplin | Schulpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Teaching children to respect one another in the face of disagreement is one of the more important civic virtues of any political system that puts respect for persons at its core. Only when we are capable of equal respect for others will we have the hope of combating the vitriol so characteristic of contemporary political debate. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Edenberg, Elizabeth: Cultivating reasonableness in future citizens - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 5 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230129 - DOI: 10.25656/01:23012; 10.17899/on_ed.2018.1.8 |